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Die Zukunft der Süßwaren- und Snackbranche erleben: ProSweets Cologne präsentiert die Eventhighlights der Sweet Week 2025
ProSweets Cologne als Content- und Networking Hub +++ Sweet Week erlebbar mit Sweet Week Production Summit und Sweet Week +++ Neue Event- und Content-Formate beantworten drängende Branchenfragen
Vom 2. bis 5. Februar 2025 dreht sich in Köln alles um Süßwaren und Snacks, wenn die Sweet Week – die Messe-Synergie aus ProSweets Cologne und ISM – die Branche zusammenbringt. Die Sweet Week setzt neue Maßstäbe als Event-, Content-, Innovationsplattform und Networking-Hub. Sie bildet die gesamte Wertschöpfungskette der Branche ab und führt Akteure aus Industrie, Handel und Zulieferindustrie an einem Ort zusammen.Das Herzstück der Sweet Week bildet die Halle 10.1, die viel Raum für neue Ideen und Kooperationen schafft: Hier verbindet das Lab5 by ISM die ISM mit der ProSweets Cologne. Diese Verbindung wird durch die räumliche Nähe zu den Themenwelten Packaging Materials und Sweet & Snackable Ingredients verstärkt, die als zentrale Schnittstellen zwischen der Zulieferung und dem Endprodukt fungieren. Das Lab5 by ISM bietet eine Plattform für den New Product Showcase – eine Sonderausstellung für die innovativsten Produktneuheiten -, Start-ups, Scale-ups, Trend Snacks und Finest Creations. Ergänzt wird das Lab5 by ISM durch interaktive Formate wie die „Live Sweets Creation“, bei der die Herstellung von Süßwaren hautnah erlebt werden kann, sowie das Get-Together an der GISMO Bar am 4. Februar, das Innovation greifbar macht und den Austausch in inspirierender Atmosphäre fördert.
Die Sweet Week präsentiert auf der Expert Stage und der neuen Sweet Week – Talks & Tasting Stage neue Content- und Eventformate, die Antworten auf die drängendsten Fragen der Branche geben: Nachhaltigkeit, Digitalisierung, Künstliche Intelligenz, Fachkräftemangel und steigende Rohstoffpreise.
„Besonders hervorzuheben ist unser gemeinsames Ziel, mit der Expert Stage und der Sweet Week – Talks & Tasting Stage die Vernetzung von Produktionsteams und Zulieferfirmen aktiv voranzutreiben und eine Plattform zu schaffen, die nicht nur Wissen vermittelt, sondern auch Raum für praxisorientierten Austausch und Networking bietet. So tragen wir aktiv dazu bei, dass die Süßwaren- und Snackbranche in einer zunehmend digitalisierten und nachhaltigkeitsorientierten Welt zukunftsfähig bleibt“, betont Guido Henschke, Director ProSweets Cologne.
„Die ISM und ProSweets Cologne 2025 stehen im Zeichen des aktiven Dialogs und der gezielten Unterstützung der Branche bei den drängendsten Herausforderungen von heute. Im Rahmen der Sweet Week bieten wir mit einem vielfältigen Programm wertvolle Impulse. Durch die Kombination von praxisnahen Best Practices, wegweisenden Innovationen und hochkarätigen Fachleuten aus der Industrie ermöglichen wir es den Teilnehmenden, konkrete Lösungen zu entwickeln, die den Weg in eine nachhaltigere und effizientere Zukunft ebnen“, sagt auch Sabine Schommer, Director ISM.
Highlights der Sweet Week 2025
Expert Stage – Knowledge-Hub
Im Mittelboulevard, direkt an Halle 10.1, bietet die Expert Stage erstklassigen Input zu drängenden Branchenthemen wie Nachhaltigkeit, Digitalisierung und Künstlicher Intelligenz. Das Programm wird durch die Expertise der Knowledge-Partner Innova Market Insights und Euromonitor International bereichert und schafft so eine fundierte Grundlage für zukunftsweisende Diskussionen und praxisnahe Lösungsansätze.
Teilnehmende können sich auf abwechslungsreiche Vorträge freuen wie:
- „The Algae Advantage: Revolution der Süßwarenindustrie mit frischen Mikroalgen“ von Dipl.-Ing. G. Mühlstädt, CTO ALGENWERK c/o PUEVIT GmbH
- „Nachhaltige Verpackungen: Verpackungen für morgen“ von Manuel Leibrock, CMO von PAPACKS
- „Künstliche Intelligenz – Ihr neuer Mitarbeiter“ von J. Lauten, Founder und CEO von Foodforecast Technologies GmbH
- „2025 Global Consumer Trends: What’s next for Snacks Consumers“ von A. Tique, Senior Research Analyst von Euromonitor International
Sweet Week – Talks & Tasting Stage
Auf der Sweet Week – Talks & Tasting Stage in Halle 10.1 erwartet die Besucherinnen und Besucher ein abwechslungsreiches Programm, das Wissenstransfer, Innovation und interaktive Erlebnisse miteinander kombiniert. Am Sonntag, den 2. Februar, präsentiert Johann Lafer von 14:00 bis 14:30 Uhr dort das neue Produkt „Piece of Cake“ im Rahmen einer Produktvorstellung mit Verkostung. Am Montag, den 3. Februar, folgt von 11:00 bis 11:30 Uhr ein inspirierendes Talkformat mit Deutschlands bekanntestem TV- und Starkoch, das spannende Einblicke in aktuelle Trends und deren Auswirkungen auf die Gastronomieküche bietet.
Neben diesen Programmpunkten umfasst die Sweet Week – Talks & Tasting Stage weitere Highlights, die sowohl Branchenprofis als auch interessierte Besucherinnen und Besucher ansprechen. Diese können die neusten Produkte vor Ort verkosten und sich inspirieren lassen.
Weitere Bühnenhighlights sind:
- Einblicke in zukünftige Branchentrends, z.B. zu Themen wie KI
- Live-Podcasts mit Branchenkennern wie Food Insider T. Gross
- Workshops zu Sensorik und Trends von der Food-Expertin Hanni Rützler
- Pitches von Start-ups, moderiert von Investor, Business Angel und Gründer Robert Kronekker
- Einblicke in die Kreislaufstrategie zur Abfallreduktion, die nachhaltige Perspektiven für die Branche eröffnet und einen Vorgeschmack auf die ANUGA HORIZON bietet, moderiert von Theresa Hingsammer, Director Anuga HORIZON
Sweet Week Production Summit
Erstmals findet auf der Sweet Week – Talks & Tasting Stage am 3. Februar um 13:30 Uhr der Sweet Week Production Summit statt, ein Format, das gezielt Produktionsteams mit der Zulieferindustrie der ProSweets Cologne vernetzt. Im Fokus stehen praxisnahe Best-Practice-Beispiele und innovative Ansätze für eine kosteneffiziente und zukunftssichere Produktion, insbesondere durch den Einsatz von KI-Tools. Vorträge wie „Transparenz und Mehrwert durch digitale Plattformdienste für die Süßwaren- und Snackindustrie“ von Tim Hellwig (SweetConnect GmbH), „KI in der Lebensmittelproduktion: Intelligente Planung für mehr Effizienz und Nachhaltigkeit“ von Maximilian Köhler (Optiwiser AI Solution) oder die Fallstudie „Produktionsplanung der Zukunft“ von Norbert Weichele (OMMM Operations Management Solutions GmbH) geben der Branche neue Impulse.
Hervorzuheben sind die dreiminütigen Pitch-Sessions der Zuliefererfirmen, die im Anschluss durch ein Matchmaking-Forum in der Networking-Area vertieft werden, um konkrete Lösungen und Geschäftsbeziehungen anzustoßen.
Abgerundet wird der Summit durch die ProSweets Cologne Party ab 18:00 Uhr, die den Teilnehmenden zusätzlichen Raum für Austausch und Networking in entspannter Atmosphäre bietet. Der Sweet Week Production Summit bringt damit Innovation, Wissenstransfer und Kooperation auf den Punkt.
Weitere Eventhighlights der ProSweets Cologne 2025:
Special Show Ingredients - Functional and Climate-Conscious
Auch 2025 präsentiert die ProSweets Cologne wieder in Zusammenarbeit mit der Zukunftsagentur Haute Innovation eine einzigartige Sonderfläche in Halle 10.1: Hier werden auf 120 Quadratmetern zukunftsweisende Innovationen der Süßwarenindustrie vorgestellt, beispielsweise JumeaTea, ein gesunder Energiedrink mit einer in Europa unbekannten Zutat, Knäckebrot aus Kastanienmehl oder Kao Impact, das als Unternehmen das volle Potenzial der Kakaofrucht nutzt.
Guided Tours
Die ProSweets Cologne bietet auch wieder die beliebten Guided Tours durch die Partner DLG e.V. und Sweets Global Network an. Die DLG Guided Tours nehmen die Teilnehmenden mit auf eine Reise durch die World of Sweet & Snackable Ingredients, wo revolutionäre Zutaten und neue Geschmackserlebnisse im Mittelpunkt stehen. Die Sweets Global Network Guided Tours gewähren - mit der Möglichkeit zum Netzwerken - einen Blick auf die gesamte Wertschöpfungskette.
DLG Careers Day
Premiere feiert 2025 auch der DLG Careers Day am 2. Februar. Hier haben Studierende und Young Professionals die Möglichkeit, sich mit führenden Zulieferunternehmen der Süßwaren- und Snackbranche zu vernetzen und wertvolle Einblicke in ihre berufliche Zukunft zu erhalten. Der Careers Day bietet Fachvorträge, Unternehmens-Pitches und die exklusive Möglichkeit, Bewerbungsunterlagen vor Ort prüfen zu lassen.
Zur ProSweets Cologne werden rund 240 Aussteller aus 30 Ländern erwartet, darunter auch die Firma DOEHLER GmbH: „Döhler ist stolz darauf, Teil der ProSweets 2025 zu sein, die eine hervorragende Gelegenheit bietet, mit Kunden und Branchenexperten in Kontakt zu treten. Um Ideen zum Leben zu erwecken, werden wir unsere neuesten Innovationen für Süßwaren-, Bäckerei- und Snack-Anwendungen sowie unser breites Portfolio an Ingredienzen vorstellen, das von Frucht- und Gemüse-Ingredienzen bis hin zu natürlichen Geschmacks- und Farblösungen und Systemen reicht. Ein besonderes Augenmerk wird auf unser Portfolio an Nuss- und Saatgutpasten gelegt, die sowohl natürliche und ernährungsphysiologische Vorteile für die Endanwendungen als auch hervorragende multisensorische Erlebnisse bieten. Darüber hinaus werden wir uns mit den spezifischen Herausforderungen der Branche befassen, einschließlich derer, die mit dem volatilen Kakaomarkt und der Reduzierung von Zucker zusammenhängen, sowie mit der Verbesserung der funktionellen Vorteile für gesündere und dennoch genussvolle Snacks“, so Agneta Hoffmann, Head of Market Segment Food.
Das Eventprogramm der ProSweets Cologne ist unter folgendem Link zu finden: Veranstaltungssuche auf der ProSweets Cologne 2025
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Experience the future of the sweets and snacks industry: ProSweets Cologne presents the event highlights of the Sweet Week 2025
ProSweets Cologne as content and networking hub +++ Sweet Week Production Summit and Sweet Week Talks & Tasting Stage make Sweet Week experienceable +++ New event and content formats address urgent industry issues
Everything revolves around sweets and snacks in Cologne from 2 to 5 February 2025 when the Sweet Week - the trade fair synergy between ProSweets Cologne and ISM - brings the industry together. The Sweet Week sets new benchmarks as an event, content, innovation platform and a networking hub. It covers the entire industry's value chain and brings players from the industry, trade and supplier sector together in one location.Hall 10.1 is the centre stage of the Sweet Walk, offering plenty of room for new ideas and cooperations: Here, the Lab5 by ISM unites ISM with ProSweets Cologne. This connection is reinforced by the spatial proximity of Hall 10.1 to the theme worlds Packaging Materials and Sweet & Snackable Ingredients, which act as a central interface between supply and the end product. The Lab5 by ISM offers a platform for the New Product Showcase – a special exhibition for the most innovative new products, start-ups, scale-ups, trend snacks and finest creations. The Lab5 by ISM is enhanced by interactive formats like the "Live Sweets Creation", where the production of sweets can be experienced up close, as well as the get-together at the GISMO Bar on 4 February, which makes innovation tangible and promotes the exchange in an inspiring atmosphere.
The Sweet Week is presenting new content and event formats on the Expert Stage and the new Sweet Week – Talks & Tasting Stage, which provide solutions to the industry's most urgent challenges: Sustainability, digitalisation, Artificial Intelligence, a lack in skilled labour and increasing prices for raw materials.
"We would like to particularly accentuate our joint goal of actively pushing the networking between production teams and supplier companies in the scope of the Expert Stage and the Sweet Week – Talks & Tasting Stage, which not only creates a platform for conveying knowledge, but also offers room for a practice-oriented exchange and networking. In this way, we actively contribute towards the sweets and snacks industry remaining fit for the future in a world that is becoming increasingly more digitalised and sustainably-oriented", Guido Henschke, Director ProSweets Cologne, accentuated.
"The emphasis of ISM and ProSweets Cologne 2025 is on the active dialogue and lending the industry targeted support with today's most urgent challenges. In the scope of the Sweet Week our diversified programme offers valuable impulses. Through the combination between practical best practices, trailblazing innovations and top-class industry experts, we enable the participants to develop concrete solutions that pave the way into a more sustainable and more efficient future", said Sabine Schommer, Director ISM.
Highlights of the Sweet Week 2025
Expert Stage - Knowledge Hub
On the Central Boulevard, right next to Hall 10.1, the Expert Stage offers first-class input on urgent industry themes such as sustainability, digitalisation and Artificial Intelligence. The programme will be enriched by the expertise of the knowledge partners, Innova Market Insights and Euromonitor International, and thus creates a well-founded basis for future-looking discussions and practical solutions.
The participants can look forward to interesting lectures like:
- "The Algae Advantage: Revolution of the sweets industry with fresh microalgae" by Dipl. Ing. G. Mühlstädt, CTO ALGENWERK c/o PUEVIT GmbH
- "Sustainable packaging: Packaging for tomorrow" by Manuel Leibrock, CMO of PAPACKS
- "Artificial Intelligence - your new employees" by J. Lauten, founder and CEO of Foodforecast Technologies GmbH
- "2025 Global Consumer Trends: What’s next for Snacks Consumers" by A. Tique, Senior Research Analyst at Euromonitor International
Sweet Week - Talks & Tasting Stage
A diversified programme that combines knowledge transfer, innovation and interactive experiences with each other awaits the visitors on the Sweet Week – Talks & Tasting Stage in Hall 10.1. On Sunday, 2 February, from 2:00 to 2:30 p.m. Johann Lafer will present the new product called "Piece of Cake" on the stage in the scope of a product presentation with a tasting session. This will be followed by an inspiring talk format with Germany's most famous TV and star chef on Monday, 3 February, from 11:00 to 11:30 a.m., which will offer exciting insights into current trends and their impact on food service cuisine.
In addition to these programme items, the Sweet Week – Talks & Tasting Stage comprises of further highlights that address both industry professionals and interested visitors. The latter can taste the latest products on-site and let themselves be inspired.
Further stage highlights include:
- Insights into future industry trends, i.e. on themes like AI
- Live podcasts with industry insiders like Food Insider, T. Gross
- Workshops on sensor technology and trends by the food expert, Hanni Rützler
- Pitches by start-ups, hosted by the investor, business angel and founder, Robert Kronekker
- Insights into the recycling strategy for the reduction of waste, which opens up sustainable perspectives for the industry and offers a foretaste of the ANUGA HORIZON, hosted by Theresa Hingsammer, Director Anuga HORIZON
Sweet Week Production Summit
The Sweet Week Production Summit, a format that specifically connects production teams with the supply industry of ProSweets Cologne, is taking place for the first time on the Sweet Week – Talks & Tasting Stage at 1:30 p.m. on 3 February. The focus lies on practical examples of Best Practice and innovative approaches for a cost-efficient and future-proof production, especially through the use of AI tools. Lectures like "Transparency and added value through digital platform services for the sweets and snacks industry" by Tim Hellwig (SweetConnect GmbH), "AI in food production: Intelligent planning for more efficiency and sustainability" by Maximilian Köhler (Optiwiser AI Solution) or the case study "Production planning of the future" by Norbert Weichele (OMMM Operations Management Solutions GmbH) will provide the industry with new impulses.
The three-minute pitch sessions of the supplier companies that will be discussed in depth in a subsequent matchmaking forum in the Networking Area to promote concrete solutions and business relations are especially worth highlighting.
The Summit will be rounded off by the ProSweets Cologne Party from 6:00 p.m., which offers the participants an additional opportunity for an exchange and to network in a relaxed atmosphere. The Sweet Week Production Summit thus concentrates on innovation, knowledge transfer and cooperations.
Further event highlights of ProSweets Cologne 2025:
Special Show Ingredients - Functional and Climate-Conscious
Once again in 2025, ProSweets Cologne is presenting in cooperation with the future agent, Haute Innovation, a unique special zone in Hall 10.1: Forward-looking innovations of the sweets industry will be presented here on 120 m², for example JumeaTea, a healthy energy drink with an ingredient that is unknown in Europe, crispbread made of chestnut flower or Kao Impact a company that exploits the full potential of the cocoa fruit.
Guided Tours
ProSweets Cologne is once again offering the popular Guided Tours organised by its partners, DLG e.V. and Sweets Global Network e.V. The DLG Guided Tours whisk the participants off on a journey through the world of sweet and snackable ingredients, where the focus lies on revolutionary ingredients and new taste experiences. The Sweets Global Network Guided Tours that also offer the opportunity to network give an overview of the entire value chain.
DLG Careers Day
The DLG Careers Day is also celebrating its premiere in 2025 on 2 February. Here, students and young professionals have the opportunity to network with leading supplier companies from the sweets and snacks industry and gain valuable insights into their future career. The Careers Day offers lectures, company pitches and the exclusive opportunity to have application documents checked on-site.
Around 240 exhibitors from 30 countries are expected to participate at ProSweets Cologne including the company DOEHLER GmbH: "Döhler is proud to be part of ProSweets 2025, which provides an excellent opportunity to connect with customers and industry experts. Bringing ideas to life, we will showcase our latest innovations for confectionery, bakery and snack applications, as well as our broad portfolio of ingredients from fruit and vegetable ingredients, to natural taste and colour solutions and systems. A specific highlight will be shed on our nut and seed paste portfolio – adding both natural and nutritional benefits to the final applications as well as superb Multi-Sensory Experiences. Additionally, we will address specific industry challenges, including those related to the volatile cocoa market and the reduction of sugar, next to enhancing functional benefits for healthier, yet indulgent snacking" Agneta Hoffmann, Head of Market Segment Food, stated.
The event programme of ProSweets Cologne can be found under the following link: Event search at ProSweets Cologne 2025
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Jana Hohlfinger Public and Media Relations Managerin
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